Regulamin Sklepu Internetowego linska.pl
SPIS TREŚCI
§ 1. Definicje
§ 2. Postanowienia ogólne
§ 3. Wymogi techniczne
§ 4. Konto Użytkownika
§ 5. Akcje promocyjne
§ 6. Składanie zamówień
§ 7. Sposoby zapłaty Ceny za zamówiony towar
§ 8. Realizacja zamówień
§ 9. Odstąpienie od umowy
§ 10. Reklamacja na podstawie rękojmi
§ 11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§ 12. Postanowienia końcowe
§ 1. Definicje
- Dzień Roboczy – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta Użytkownika.
- Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Klient/Kupujący – osoba fizyczna, która ukończyła 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Kodeks Cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.).
- Konto Użytkownika/Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- Nielegalne treści – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
- Towar – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Akcja promocyjna – promocja, wyprzedaż lub obniżenie ceny towaru za pomocą kodu rabatowego mające miejsce na stronie Sklepu Internetowego „Linska”.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.linska.pl.
- Sprzedawca – Zuzanna Zielińska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Linska Zuzanna Zielińka, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności ul. Pawia 4/9, 80-626 Gdańsk, adres do doręczeń: ul. Pawia 4/9, 80-626 Gdańsk, NIP 9571184883, REGON 540957694, adres poczty elektronicznej: biuro@linska.pl.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej z Linska niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w szczególności, która składa zamówienie w Sklepie.
- Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
- Przedsiębiorca uprzywilejowany – klient jako osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu Internetowego, określające: rodzaj i ilość towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu Internetowego w chwili składania zamówienia, sposób zapłaty, sposób dostarczenia towaru, miejsce wydania towaru oraz dane Klienta, stanowiące złożenie Linska przez Klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego towarów będących przedmiotem zamówienia.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego działającego pod domeną internetową https://www.linska.pl/linska
- Właścicielem sklepu jest Sprzedawca.
- Adresem pocztowym Sprzedawcy jest ul. Pawia 4/9, 80-626 Gdańsk, adres e-mail: biuro@linska.pl.
- Korzystanie ze sklepu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu. Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z jego treścią przed dokonaniem zakupu.
- Klient korzystający ze Sklepu internetowego jest zobowiązany do:
1) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu,
2) korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów,
3) niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym,
4) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
5) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
6) niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam). - W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Sklepie internetowym, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet. Sprzedawca zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Sklepie internetowym.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
§ 3. Wymogi techniczne
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
a. Urządzenie z dostępem do Internetu,
b. Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies. - Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi powyżej, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
- W przypadku korzystania z rozwiązań blokujących wyświetlanie reklam na stronach internetowych, Sklep może działać w ograniczonym zakresie.
§ 4. Konto Użytkownika
OGÓLNE WARUNKI KONTA UŻYTKOWNIKA:
- Usługa Moje Konto polega na umożliwieniu Klientom korzystania z funkcjonalności sklepu internetowego po zalogowaniu się.
- Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Kupującego.
- Konto daje Kupującemu dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez Kupującego w Sklepie, możliwość pobrania plików takich jak potwierdzenie dokonania zakupu, adresy rozliczeniowe oraz adresy wysyłki, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych Kupującego.
- W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
- W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieokreślony pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą umowa w zakresie prowadzenia Konta na zasadach wskazanych w Regulaminie.
- Kupujący może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
- W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Sprzedawcy na adres e-mail: biuro@linska.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta.
- Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
a. aktywne konto e-mail,
b. urządzenie z dostępem do Internetu,
c. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies. - Reklamacje dotyczące funkcjonowania Konta należy kierować na adres e-mail: biuro@linska.pl, rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
- W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez składającego rezultatu, Kupujący Uprzywilejowany może skorzystać m.in. z:
a. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
b. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
d. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
DANE OSOBOWE:
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania z Konta jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do prowadzenia Konta. Niepodanie danych oznacza, że Sprzedawca nie będzie mógł świadczyć usługi prowadzenia Konta.
- Dane Kupującego będą przetwarzane do momentu, w którym:
a. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z Kontem;
b. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej. - Kupującemu przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. żądania przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo: wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora). W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą. - W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
ZASTRZEŻENIA:
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa w zakresie prowadzenia Konta zawierana jest w języku polskim.
- W przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4, Sprzedawca ma prawo do zmiany niniejszego regulaminu Konta.
- Ważnymi przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
1. konieczność dostosowania Sklepu do przepisów prawa mających zastosowanie do działalności Sklepu,
2. poprawa bezpieczeństwa świadczonej usługi,
3. zmiana funkcjonalności Konta wymagająca modyfikacji regulaminu Konta. - Kupujący zostanie poinformowany o planowanej zmianie regulaminu Konta co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmiany w życie za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na przypisany do Konta adres.
- W przypadku gdy Kupujący nie wyrazi akceptacji dla planowanej zmiany, powinien poinformować o tym Sprzedawcę poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości na adres e-mail Sprzedawcy biuro@linska.pl, czego skutkiem będzie rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanej zmiany lub wcześniej, jeśli Kupujący zgłosi takie żądanie.
- W sytuacji gdy Kupujący nie wyrazi sprzeciwu dla planowanej zmiany do chwili wejścia jej w życie przyjmuje się, że akceptuje ją, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania umowy w przyszłości.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym nie będącym Kupującym uprzywilejowanym sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Kupującego uprzywilejowanego wynikających z przepisów prawa.
§ 5. Akcje promocyjne
- Na stronie Sklepu Internetowego Linska, mogą być organizowane promocje, wyprzedaże lub obniżanie ceny towarów za pomocą kodów rabatowych.
- Akcje promocyjne mogą polegać w szczególności na:
a. Udzieleniu rabatu kwotowego lub procentowego na dany towar lub kategorię towarów w Sklepie Internetowym,
b. udzieleniu rabatu kwotowego lub procentowego na towar najtańszy lub najtańsze przy zakupie określonej ilości towarów w Sklepie internetowym,
c. udzielenie rabatu kwotowego lub procentowego na towary znajdujące się w zestawie, zakupione w Sklepie internetowym. - Rabat liczony jest od wartości brutto Towaru.
- Akcja promocyjna nie łączy się z innymi Akcjami promocyjnymi, chyba że co innego wyraźnie wskazano w szczegółowych warunkach konkretnej Akcji promocyjnej. Powyższe, w szczególności oznacza, że towarami promocyjnymi nie mogą być towary uprzednio przecenione, podlegające wyprzedaży na które udzielono rabatu w ramach innej Akcji promocyjnej (chyba, że co innego wyraźnie wskazano w szczegółowych warunkach danej Akcji promocyjnej).
- Wartość rabatu (udzielonego w ramach danej Akcji promocyjnej upustu) nie podlega wymianie na środki wzięcia udziału w Akcji promocyjnej decyduje data złożenia zamówienia zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Akcje promocyjne mogą obowiązywać przez czas określony, do odwołania lub do czasu wyczerpania puli towarów.
- Szczegółowe warunki Akcji Promocyjnych ogłaszane są przed rozpoczęciem danej promocji na stronach Sklepu internetowego Linska.
- Akcje promocyjne są elementem działań marketingowych prowadzonych przez Linska, których celem jest promocja towarów Linska.
§ 6. Składanie zamówień
- Klient może dokonać zakupu towaru znajdującego się w asortymencie Sklepu internetowego przez złożenie Zamówienia na Stronie Internetowej. Zamówienia mogą być składane dwadzieścia cztery godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu przez stronę Internetową https://linska.com/
- Niezbędnym elementem procedury składania Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją Zamówienia.
- Brak akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu w toku procedury składania Zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia towaru za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Klient który zarejestrował Konto Klienta w Sklepie internetowym może złożyć Zamówienie z wykorzystaniem Konta Klienta po zalogowaniu się do Sklepu internetowego.
- Klient może dokonać zakupu bez rejestracji poprzez podanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu
- Ceny towarów prezentowanych na stronach internetowych Sklepu internetowego wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT). Ceny podawane na stronach internetowych Sklepu internetowego dotyczą jednej sztuki towaru.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w „Koszyku” w podsumowaniu Zamówienia w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
§ 7. Sposoby zapłaty Ceny za zamówiony towar
- Kupujący może wybrać następujące formy płatności za Towar: serwis płatności internetowych „Przelewy24”, BLIK, Paypal.
- Serwis „Przelewy24” umożliwia realizację płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu internetowego. Decydując się na tę opcję płatności, automatycznie zostaniesz przekierowany do systemu Przelewy24.pl.
- Realizując płatność za pomocą przelewu internetowego, po wybraniu swojego banku, należy zalogować się za pomocą danych dostępowych do bankowości internetowej oraz potwierdzić płatność. Lista banków obsługiwanych przez serwis Przelewy24.pl: https://ekspres.przelewy24.pl/ .
§ 8. Sposoby dostawy towaru
- Towary zamawiane za pośrednictwem Sklepu Internetowego są dostarczane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Aktualnie dostępne sposoby sprzedaży to:
a. Dostawa za pośrednictwem kuriera InPost
b. Dostawa za pośrednictwem paczkomatu InPost - Koszty dostawy są prezentowane do wyboru na początku procedury składania Zamówienia, przed dokonaniem złożenia Zamówienia.
- Towary zamówione za pośrednictwem Sklepu Internetowego są dostarczane do miejsca wskazanego przez Klienta w Zamówieniu w dni robocze.
- Czas realizacji Zamówienia złożonego za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w przypadku gdy zamówiony towar ma być dostarczony na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, wynosi 5 dni robocze licząc od dnia otrzymania przez Linska potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący płatności.
- Sprzedający wskazuje, że 3 dni robocze przeznaczone są na skompletowanie Zamówienia i przekazanie przesyłki przewoźnikowi w celu dostarczenia jej do miejsca wskazanego przez Klienta w Zamówieniu, a następne 2 dni robocze przeznaczone są na dostarczenie przesyłki przez przewoźnika do miejsca wskazanego przez Klienta w Zamówieniu.
§ 9. Odstąpienie od umowy
- Kupujący uprzywilejowany może bez podawania przyczyny odstąpić w terminie 14 dni od Umowy Sprzedaży
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki, zatem bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia towaru w posiadanie przez Kupującego Uprzywilejowanego. Jeżeli Kupujący Uprzywilejowany wskaże osobę trzecią, inną niż przewoźnik uprawnioną do objęcia towaru, bieg terminy na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia towaru przez tą osobę.
- Kupujący Uprzywilejowany może odstąpić od Umowy Sprzedaży informując Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład poprzez wysłanego pisemnie oświadczenia na adres e-mail sklepu: biuro@linska.pl lub na adres: Zuzanna Zielińska Linska, ul. Pawia 4/9, 80-626 Gdańsk.
- Do zwracanego towaru dołączony musi zostać formularz zwrotu, w którym widnieją takie informacje jak: dane osobowe, numer zamówienia, numer konta bankowego.
- Kupujący Uprzywilejowany może skorzystać ze wzoru formularza zwrotu, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe, może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia dostępnego na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/ Istotne jest, by formularz zawierał elementy, które mogą zidentyfikować zwracany towar z zamówieniem.
- Do zachowania terminu określonego w ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- Jeśli Kupujący Uprzywilejowany złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku zwrotu towaru, powinien być on w stanie nienaruszonym, nieużywanym, nieubrudzonym wraz ze wszystkimi dołączonymi metkami. W przypadku gdy zwrócony towar będzie nosił ślady użytkowania Sprzedawca może nie uwzględnić zwrotu.
- Jeśli nie zostanie zachowany 14 dniowy termin zwrotu, zwrot nie ostanie uznany, a przesyłka odesłana na koszt kupującego na adres zawarty w formularzu zwrotu.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędnie wypisane dane adresowe przez Klienta przy nadawaniu przesyłki zwrotnej. W przypadku gdy przesyłka nie zostanie doręczona pod wskazany adres w czasie trwania odstąpienia od umowy z powodu błędnego adresu, przekroczenia terminu lub innych uchybień po stronie Klienta, zwrot nie zostanie uznany.
- Informacje dotyczące zwrotów, kosztów dostawy oraz zasad rozliczeń są dostępne w Regulaminie i mogą być aktualizowane zgodnie z obowiązującym prawem konsumenckim.
- Kupujący Uprzywilejowany ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić towar Sprzedawcy na adres Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży złożonego przez Kupującego Uprzywilejowanego, zwrócić mu dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący Uprzywilejowany chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi dodatkowymi kosztami. Zapis ten ma miejsce kiedy Kupujący Uprzywilejowany w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży zwrócił Towar.
- Kupujący Uprzywilejowany ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Kupującemu Uprzywilejowanemu m.in. w odniesieniu do umów:
– o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
– w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
– w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
– w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
– w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
– w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami; - Sprzedawca nieustannie podejmuje działania w celu zapewnienia, aby zdjęcia towarów na Stronie były wiarygodnym odzwierciedleniem oferowanych towarów, włączając korzystanie z rozwiązań́ technologicznych mających na celu zminimalizowanie niedokładności. Pewne rozbieżności zawsze mogą̨ się̨ pojawić́ z powodu rożnej rozdzielczości, czy ustawień́ technicznych na danym urządzeniu. W związku z tym Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa za jakakolwiek nieodpowiednią prezentację graficzną towarów wyświetlanych na Stronie z powodu w/w przyczyn technicznych, gdyż takie prezentacje spełniają funkcję wyłącznie ilustracyjną.
- W przypadku wady produktu, która została zauważona w momencie pakowania zamówienia – sklep zastrzega sobie prawo do anulacji zamówienia i zwrócenia środków pieniężnych na konto klienta.
§ 10. Reklamacja na podstawie rękojmi
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Artykuł ma wadę̨ fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w przepisach ustawy o Prawach Konsumenta oraz ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.
- Korzystając z rękojmi Kupujący Uprzywilejowany może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym oraz ustawie o Prawach Konsumenta:
a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b. przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
d. żądać usunięcia wady. - Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Kupującego uprzywilejowanego na koszt Sprzedawcy, na adres ul. Pawia 4/9, 80-626 Gdańsk.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
§ 11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
a. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
b. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
d. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 12. Postanowienia końcowe
- W przypadku zmiany niniejszego Regulaminu, zamówienia są realizowane na podstawie Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia zamówienia.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
WZÓR FORMULARZ REKLAMACJA TOWARU:
-OBNIŻENIE CENY PO ŻĄDANIU NAPRAWY LUB WYMIANY
-ODSTĄPIENIE OD UMOWY PO ŻĄDANIU NAPRAWY LUB WYMIANY
-OBNIŻENIE CENY LUB ODSTĄPIENIE OD UMOWY W ZWIĄZKU Z ISTOTNĄ NIEZGODNOŚCIĄ TOWARU